Ännu en liten tjej som sprider död...

Ni som följer min blogg vet att jag ser sjukt mycket fram emot Kick-Ass som om någon månad dyker upp på bio. I Hollywood är det inte ovanligt att det kommer mer än film i samma tema. Deep Impact/Armageddon och The Prestige/Illusionisten är bara två exempel. Filmen Hanna handlar om en 14 tjej som blivit tränad till att bli en mördarmaskin av sin far. Väldigt likt Hit-Girl/Big Daddy från Kick-Ass. Något som skulle göra mig väldigt sur och upprörd om det inte hade varit för den fantastiske nyheten att ingen mindre än en av mina favoritregissörer dem senaste åren, Joe Wright står för regin. Och Huvudrollen som Hanna ska spelas av Saoirse Ronan från Wrights film Atonement. Saoirse är en grym skådespelerska som säkerligen kommer bli en av dem stora stjärnorna i Hollywood i framtiden. Jag ser fram emot att se Saoirse döda bad guys i en 5 minuters tagning som är lite av Wrights signum.



Saoirse Ronan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0