Alla Star Wars Nördars våta dröm?
I lördags så förvandlades Los Angeles klubben Bordello till Mos Eisleys cantina av gruppen Devil's Playground för en Burlesqe show med Star Wars tema. Fantastiskt bra initiativ tycker jag. Här nedan kommer bilder. Njut.
Spiderman 4 i soporna
Igår skrev jag att jag ville att man skulle skrota planerna på en Spiderman 4. Och vips, redan idag så läser jag att planerna på en 4 film skrotats. Både Sam Raimi och Tobey Maguire har hoppat av Projektet. Men än är vi inte i säkerhet. Nu planeras en reboot av serien med ny regissör och skådespelare 2012. Lite dumt tycker jag. Varför börja om serien med en ny Peter parker? Det är ju inte så att första filmen gjorde 50 år sedan. Låt Spiderman vila i frid. Snälla.
Nyheter i min Seriesamling.
Snälla begrav Spiderman Franchisen
Personligen tycker jag att det är helt fel val av Bad Guy till filmen. Jag hade föredragit Venom igen, dock med en annan skådespelare är Topher Grace i rollen som Eddie Brock eller Morpheus. Dem är både bättre karaktärer och gör sig mycket bättre på film. The Vulture ser ju jävligt löjlig ut som det är i serierna. Jag tror nog inte Spiderman 4 kommer hjälpa serien ur den djupa grop som den fantastiskt dåliga filmen Spiderman 3 försatte den i. Lägg ner skiten istället.
Dagens Serieomslag
It's not a doll, It's a ACTION FIGURE!
Damn, Kineserna vet hur man gör Stridsscener...
Confucius Trailer
Världens bästa film, Pulp Fiction.
TV4 visar världens bästa film just nu. Underbart.
PULP FICTION
Fler posters till min samling
Nyheter i min Comic book samling
Release datum för Star Trek 2 är satt.
Ett riktigt glädjande besked för alla som gillade Star Trek av JJ Abrams. 29:e Juni den 2012. Can't fucking wait.
Must see of 2010 del 18, A Team
Kick-Ass Trailer 2
Faraos Cigarer
Dagens Serieomslag
Superhjältinnor som borde spelas av Megan Fox...
Som ni ser på den första bilden så skulle Fox vara en klockren Wonder Woman. Shit, Fox ÄR Wonder Woman.
Den nedre bilden är inte i lika bra kvalité, men med lite muskler skulle Fox lätt även kunna spela She-Hulk, varför inte i kommande The Avengers?
It's not a doll, it's an ACTION FIGURE!!
Ännu en liten tjej som sprider död...
Saoirse Ronan
Och när vi ändå är inne på Star Wars och vackert...
Så vackert...
Dagens Serieomslag
Vad är det med John Travolta och Porrstjärnelooken?
Trailer till From Paris with Love
It's not a doll, it's an ACTION FIGURE!!
Must have i bokhyllan
Ofrivillig Paus.
En snygg sammanfattning av Filmåret 2009
Dagens Serieomslag
It's not a doll, it's an ACTION FIGURE!!
Recension av Thor: Vikings
Thor: Vikings #1-5
För mig finns det tre serieförfattare som står i en liga för sig själva. Frank Miller, Mark Millar och Garth Ennis. Ennis har skrivit några av dem bästa serierna som jag läst, som till exempel Preacher och hans run av Punisher som släpptes av Marvels MAX label, som riktar sig till äldre läsare. Thor: Vikings är ännu ett MAX släpp av Ennis. Och precis som med Punisher är detta riktigt våldsamt.
Vikings börjar i en by i Norge år 1003 e.Kr. En grupp vikingar har precis plundrat,våldtagit och slaktat invånarna och ska segla mot nya världen. Innan avfärd blir dem förbannade av en överlevande shaman. Besättningen blir dömd att segla i 1000 år. Efter att ha seglat runt på haven i 1000 år når besättningen sitt mål, den nya världen och New York. Där tar det inte lång tid innan dem börjar göra det dem är bäst på, plundra och döda. Och vem är bättre på att stoppa förhäxade vikingar om inte åskguden själv, Thor.
Jag gillar verkligen Vikings. Den är lika härligt brutal som Punisher MAX och riktigt snyggt ritat av Glenn Fabry. Dock når dem inte upp i samma klass som Punisher. Handlingen är inte alls lika bra. Thor är inte lika bad ass som Frank Castle (Punisher ). Sen är jag lite tveksam till hela grejen med förhäxade vikingar. Visst, det är en serietidning jag läser. Men jag väntade mig mer realism av en MAX serie. Ändå får Thor: Vikings ett 4 av 6 i betyg. Mycket tack vare att den är sådär härligt våldsam.
Thor: Vikings #1-5
Författare: Garth Ennis
Bild: Glenn Fabry
Betyg: 4
Megan Fox har bra smak
It's not a doll, it's an ACTION FIGURE!!
Tack SVT
Min 10 favoritfilmer från 2009.
Nu när det är ett nytt år så är det ju passande att sammanfatt filmåret som gått. Här nedan kommer en lista på mina 10 favoriter för året. Dock ska det poängteras att jag missat en hel del filmer som tex UP, The Box, Moon, Up in the Air, Dr Parnassus, The Brothers Bloom och The Hurt Locker och vissa har inte ens visats i Sverige, som tex Where the Wild Things Are. Men här är min lista på dem 10 bästa, Årets Överaskning, Årets besvikelse och Årets tre sämsta filmer.
Top 10
10. GI Joe: Rise of Cobra - Egentligen inte en bra film, dock en grym Actionrulle. Nostalgifaktorn är på topp. Det var en grym upplevelse att se min barndomsidol Snake Eyes fightas mot sin Nemesis Storm Shadow.
9. Watchmen - En av förra århundradets bästa serienoveller blev en riktigt bra film. Dock stördes jag av Dr Manhattans blåa penis och all onödig Slow Motion.
8. Taken - Liam Neeson var grym som en föredetta agent som åker till Europa för att hitta sin kidnappade dotter.
7. Transformers: The Rise of the Fallen - Precis som GI Joe inte en riktigt bra film. hade det inte varit för att jag är ett stort Transformers fan hade denna nog inte platsat på listan. Men att se denna på bio var en grym filmupplevelse. Skogsfighten kan vara en av dem absolut fetaste actionscener någonsin.
6. Fanboys - En film om Star Wars nördar, vad kan gå fel? Inte mycket. Sällan har jag skrattat så mycket som när jag såg Fanboys. En grymt rolig roadmovie om ett gäng polare med en gemensam kärlek till filmhistoriens bästa rymdsaga, Star Wars.
5. The Hangover - Ännu en komedi som är fantastiskt rolig. Jag garvade som fan nästan genom hela filmen. Den är full av roliga karaktärer, speciellt Allan som är en av dem roligaste filmkaraktärerna någonsin. It's funny because it's true.
4. Avatar - James Camerons episka rymdfilm var en otroligt vacker film. Trots att den var väldigt förutsägbar en av dem bästa filmer i år, mycket tack vare dem riktigt grymma actionscenerna, den vackra scenografin och skådespeleriet.
3. Star Trek - JJ Abrams reboot på Star Trek Franchisen är en fantastiskt film. Perfekt castad och riktigt snyggt gjord. Jag väntar med spänning på uppföljaren.
2. District 9 - Kan detta vara dem senaste årens bästa regissörs debut? En film som egentligen kom från ingenstans med en liten budget hade en av dem häftigaste specialeffekterna någonsin. Att den sen hade en riktigt bra och originell story gjorde det hela än bättre. Detta hade lätt varit årets film om inte..
1. Inglourious Basterds - Geniet och vår tids bästa regissör Quentin Tarantinos senaste mästerverk IB. En film full av allt som gör QT's filmer så bra, coola karaktärer, underbar filmreferen och genialisk dialog. Scenen i baren kan vara det bästa QT har skrivit.
Årets Överaskning - District 9
Årets Besvikelse - X-Men Origin: Wolverine
Årets Sämsta filmer
3. Surrogates
2. Terminator Salvation
1. Donkey Punch