Recension av Old Man Logan 1-8

Old Man Logan



Som jag nämnde tidigare idag är Mark Millar en av mina favorit serieskapare. Tillsammans med Steve McNiven har han skapat Old Man Logan som utspelar sig 50 år in i framtiden. Det är en mycket mörk framtid, nästan alla hjältar är döda och USA är uppdelat i olika provinser som styrs av superskurkar. På en nergången gård i Sacramento bor Logan med sin Fru och sina två barn. Livet är hårt och pengarna räcker inte till för att betala hyran. För att få ihop pengar så att han kan rädda familjens gård så följer han med en vän från förr, Hawkeye till landets huvudstad, New Babylon. Men Logan bär på en mörk hemlighet, och resan kommer kräva att han gör någon som han 50 år tidigare lovade att aldrig göra igen.





Kombinationen av Mark Millar och min favorit bland alla Marvels karaktärer, Wolverine var något jag verkligen såg fram emot att läsa. Tyvärr var det inte lika bra som jag förväntade mig, långt ifrån faktist. Idén är jävligt bra, men genomförandet känns väldigt stressat. Det känns som om Millar och McNiven hade jobbat lite längre med den hade den kunnat bli rikitgt bra. Det säsmta med Old Man Logan är slutet. Det känns väldigt antiklimaktiskt. Mer säger jag inte.
Det finns dock en del positivt i Old Man Logan. McNivens bilder är riktigt snygga och det finns en hel del våldsamma partier i den. Och våld i serier är ju alltid intressant.





Mitt sammanlagda betyg för Old Man Logan blir 2 av 6, en riktig besvikelse. Vill ni läsa något bra av Millar, läs Civil War eller Kick-Ass istället.





Old Man Logan
Manus: Mark Millar
Bild: Steve McNiven
Betyg: 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0