Recension av The Walking Dead Vol.1:Days Gone By



The Walking Dead Vol. 1: Days Gone Bye


The Walking Dead
är en månadsvis utkommande serie skriven av Robert Kirkman. Days gone by är en samling av dem sex första numrena. Dessa sex nummer är ritade av Tony Moore.

The Walking Dead handlar om småstadspolisen Rick som en dag vaknar upp efter en koma i ett öde sjukhus. När han lämnar sjukhuset inser han att staden han bor i är helt övergiven. Vad han då inte vet är att under tiden han legat i koma en hemsk sjukdom har spridit sig bland landets invånare. Alla som blivit smittade har förvandlats till hungriga zombies. När Rick förstått vad som händer tar han sig till Atlanta där han tror sig kunna hitta sin fru och son hos sina svärföräldrar.



Jag hade inga större förväntningar på The Walking Dead, eftersom jag tidigare läst Kirkmans serie Marvel Zombies som jag verkligen inte gillade. men jag kan säga såhär, så mycket som jag ogillade Marvel Zombies, så älskar jag The Walking Dead. Kirkman har verkligen gjort allt rätt. Karaktärerna är intressanta och beskrivs fantastiskt bra. I TWD är det inte våldet som är det viktigaste utan hur människor utvecklas och hur man reagerar under stress i en värld full av levande döda. Hoten kommer inte bara från dem levande döda utan även dem levande. Serien är nästan i samma anda som George A. Romeros klassika Zombierullar.



Serien är riktigt snyggt ritad och att den är svartvit ger den mer känsla och gör den bara mer skrämmande.
TWD är verkligen en av dem absolut bästa serierna jag läst. Iallafall dem sex första numrena är helt fantastiska. Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa vidare. Betyget från mig på första samlingsvolymen The Walking Dead Vol. 1: Days Gone Bye blir full pott, 6 av 6.




Manus: Robert Kirkman
Bild: Tony Moore
Betyg:6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0