GOJIRA!

Jag älskar Monsterfilmer. Dem ska vara stora, farliga och gilla att förstöra höghus. Ganska förståeligt är Gojira, eller Godzilla som han heter utanför Japan min stora favorit. Visst är dem gamla filmerna jävligt dåliga. Men ack så jävla charmiga. Tyvärr förstörde en av världens uslaste filmregissörer, Roland Emmerich filmserien med Hollywood filmen Godzilla från 1998. För hur kan man förvandla detta über coola monster:




Till den här fruktansvärt fula jätteödla med underbett:






Jag hatar den filmen, innerligt. Det som gör hatet ännu större är att jag vet att filmen kunde sett helt annorlunda ut. Den kunde varit ett mästerverk om rätt personer hade fått hålla i spakarna och rätt manus hade blivit till film.
Tror ni mig inte så läs detta fantastiska manus: http://www.scifiscripts.com/scripts/GODZILLA.TXT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0